EABS – Repetitions (Letters to Krzysztof Komeda)

Młodzi członkowie wrocławskiej grupy Electro Acoustic Beat Sessions, pod wodzą pianisty, aranżera i wokalisty (a także rapera!) Marka Pędziwiatra, porywają się na Komedę. I trzeba od razu powiedzieć, że to moment ważny nie tylko dla nich, muzyków znanych z balansowania gdzieś między światami jazzu i hip-hopu, co jest dziś trendem dość mocnym. To chwila ważna dla zbioru nagrań Komedy, bo nie było równie udanej wizyty w tym archiwum od dobrych 20 lat, czyli od czasu „Litanii” Tomasza Stańki. Podejście EABS jest zgoła inne. Nie wybierają najbardziej znanych tematów, tylko przetrząsają (w hiphopowym duchu) to archiwum w poszukiwaniu rzadziej grywanych utworów filmowych (znakomity temat z „Pingwina” Jerzego Stawińskiego, bardzo współcześnie brzmiąca muzyka do animowanego „Wiklinowego kosza”). Po drugie, stawiają nie na wirtuozerskie popisy, tylko na siłę pełnego dyscypliny, ale i witalności zespołowego grania, z perfekcyjnie brzmiącą sekcją dętą, umiejętnie wklejonymi fragmentami dialogów filmowych i jednym bardziej ryzykanckim drobiazgiem – dopisanymi partiami wokalnymi. Ale to potrzebna szczypta szaleństwa w tej bardzo przemyślanej i skrupulatnie zdokumentowanej metodzie.
Bartek Chaciński, Polityka

Skład zespołu:

Marek Pędziwiatr – instrumenty klawiszowe, wokal
Marcin Rak – perkusja
Paweł Stachowiak – gitara basowa, moog
Piotr Skorupski a.k.a. Spisek Jednego – gramofony
Wojto Monteur – gitara elektryczna
Olaf Węgier – saksofon
Jakub Kurek – trąbka
Maciej Jakimiuk – realizator dźwięku


KONCERT 23.02.2018, godz.  19.00

Klub Festiwalowy – Metrum Jazz Club w Bielsku-Białej, ul. Partyzantów 22

ZAMÓW BILET

LOTOS Jazz Festival 20. Bielska Zadymka Jazzowa

Aktualności